Sort by
Sort by

Новият Cheerios OATS с овес се грижи за намаляването на холестерола

Новата зърнена закуска е поредна стъпка на Нестле към подобряване хранителния профил на продуктите на компанията и осигуряване на баланирано дневно меню
Назад

На специална работна закуска днес беше представен най-новият продукт на Зърнени закуски Нестле – Cheerios OATS с овес, който спомага за намаляването на холестерола. В събитието се включиха Емануел Артур – изпълнителен директор на Нестле България, проф. Веселка Дулева – национален консултант и началник отдел „Хранене и диететика“ в НЦОЗА към Министерството на здравеопазването и проф. Арман Постаджиян – председател на Дружеството на кардиолозите в България. Те взеха участие в отворена дискусия за ползите от балансираното хранене и активния начин на живот. Специалистите по темата разкриха тенденциите в ежедневието на българина и рисковите фактори, които го заобикалят.

„В Нестле постоянно работим в посока подобряване на качеството и хранителната стойност на нашите продукти, за да отговарят на променящите се нужди на потребителите. Поели сме ангажимент да намалим съдържанието на сол, захар, мазнини и др., като в същото време продължаваме да обогатяваме своето портфолио с нови продукти в полза на балансираното хранене.“ Това сподели Емануел Артур, изпълнителен директор на Нестле България. Проф. Веселка Дулева представи любопитна информация за овеса и съдържащия се в него бета глюкан. “Установено е, че овесеният бета- глюкан понижава холестерола в кръвта. Високото ниво на холестерол е рисков фактор за развитието на коронарно сърдечно заболяване” разказа тя. Проф. Арман Постаджиян разкри, че рискът от сърдечно-съдови заболявания се засилва с възрастта. “Съвременната профилактика включва идентифициране и контрол на всички налични рискови фактори и започва с промяна на начина ни на живот.” сподели той.

С възрастта нивата на холестерол се покачват, а това оказва неблагоприятно въздействие на сърцето. Според данни на НСИ, повече от 66% от причините за смъртност в България се дължат на сърдечно-съдови заболявания и именно те са причина №1 за смъртността както у нас, така и по света. Но на рисковите фактори, на които сме изложени ежедневно, може да се повлияе чрез по-балансиранo хранене и активен начин на живот. Именно затова Зърнени закуски Нестле имат ангажимент ежегодно да подобряват хранителната стойност на продуктите, които произвеждат, за да отговарят на изискванията и нуждите на потребителите. До момента продуктите на Зърнени закуски Нестле са осигурили повече от 3,4 милиарда порции с пълнозърнести култури и над 18 775 тона по-малко захар на своите потребителите. Съдържанието на сол е намалено с 1 064 тона. Новата закуска Cheerios OATS с овес съдържа добре познатите Cheerios кръгчета, но обагетени с пълнозърнести овесени флейксове. 63% от състава на новата закуска е пълнозърнест овес, който спомага за намаляване на нивата на холестерол в кръвта. Овесът е естествен източник на фибри, а бета глюканът, който се съдържа в него, спомага за намаляването на холестерола. Полезният прием е при 3 гр. бета глюкан дневно, а една порция Cheerios OATS с овес предоставя ½ от дневните референтни стойности за прием на бета глюкан. Новата зърнена закуска се предлага в два различни вкуса – стандартен и с канела, предназначена е да удовлетвори хранителните потребности за балансиран старт на деня на мъже и жени над 35-годишна възраст.

За Cereal Partners Worldwide
Зърнените закуски Нестле се произвеждат от Cereal Partners Worldwide (CPW SA). CPW SA е основана през 1990 г. като съвместно дружество между General Mills Inc и Nestlé SA, което се фокусира върху производството на готови за консумация зърнени закуски в цял свят. Дружеството съчетава силните страни и на двете компании. То е със седалище в Лозана, Швейцария, където се намира и най-големият научно-изследователски център на NESTLE®. CPW разполага с 16 производствени центъра и осигурява работа на над 4 000 души по цял свят. В портфолиото на CPW са включени над 50 марки зърнени закуски, в т.ч. NESTLÉ® FITNESS®, CHEERIOS®, CHOCAPIC® и NESQUIK®. С продажби в над 140 страни по света, компанията отчита висок ръст на продуктите си в обем на продажбите и водещ пазарен дял.